Oszuści atakują Bank Pekao oraz Santander
Bank Pekao i Santander Bank Polska ostrzegają swoich klientów przed cyberprzestępcami, którzy podszywają się pod banki. Przestępcy wysyłają fałszywe wiadomości SMS informujące o rzekomym ograniczeniu dostępu do konta bankowego. Powodem jest podejrzana aktywność zauważona na koncie. Banki ostrzegają przed cyberprzestępcami, którzy próbują wykraść dane uwierzytelniające do logowania i wykorzystać je do przejęcia pieniędzy z konta.
“W ostatnim czasie Bank Pekao otrzymał zgłoszenia od klientów, że otrzymują fałszywe wiadomości SMS z numeru zbliżonego do numeru firmowego” – powiedział rzecznik Banku Pekao Polska. “Wiadomość informuje o rzekomych ograniczeniach na koncie klienta i prosi o kontakt telefoniczny lub mailowy”.
„Tekst SMS zawiera informację o ograniczonym dostępie do konta z powodu podejrzanej aktywności, a także link do fałszywej strony, której celem jest wyłudzenie danych potrzebnych do zalogowania się i autoryzacji transakcji w serwisie Pekao24 dla nich przestępczość. Cząsteczki mogą próbować rejestrować dane klientów i dokonywać oszukańczych transakcji”
Według Santander jego klienci również otrzymują podobne wiadomości: “Santander Bank Polska informuje o nieautoryzowanym dostępie do Twojego konta bankowego”. Bank dodaje, że wiadomości te są wysyłane przez oszustów, którzy próbują wykraść dane do logowania i wykorzystać je do przejęcia pieniędzy z konta.
Przestępcy próbują przekonać odbiorców e-maili do klikania w linki. Po kliknięciu ofiara oszustwa jest przekierowywana na fałszywą stronę bankową, która wyświetla okno logowania do bankowości internetowej. Oszuści nakłaniają Cię również do wprowadzania kodów SMS. “Nie rób tego! Możesz w ten sposób stracić pieniądze” – ostrzega polski Santander Bank w komunikacie zamieszczonym na jego stronie internetowej.
Bank przypomina, że jeśli otrzymujesz podejrzane sms-y lub e-maile, powinieneś zadzwonić na infolinię. Agencje ostrzegają też przed otwieraniem linków od nieznanych nadawców, zwłaszcza wysyłanych za pośrednictwem sms-ów, e-maili lub wiadomości w sieciach społecznościowych.
Jeśli masz pytania dotyczące usług bankowości internetowej lub bankowości mobilnej, z Santanderem możesz skontaktować się za pośrednictwem infolinii na stronie kontakt santander. Zespół obsługi klienta pomoże w zapytaniach dotyczących Twojego konta, funkcji aplikacji i nie tylko.
Piotr
11 sierpnia 2022 @ 16:43
Teraz będę mógł lepiej edukować moich przyjaciół, jak chronić się przed oszustwami, dzięki temu jasnemu i pouczającemu artykułowi.
Ten artykuł dał mi wiele nowych informacji, cennych i pomocnych, aby nie da się złapać w pułapkę.
Jarek
11 sierpnia 2022 @ 16:45
Świadomość różnych rodzajów oszustw pomaga mi śledzić, z jakim typem oszustwa mam do czynienia, aby móc w odpowiednim momencie usunąć ich dostęp.
Teraz czuję się pewnie, chroniąc moją firmę przed oszustwami takimi jak te.
Mateusz
11 sierpnia 2022 @ 16:46
Stosując się do porad zawartych w tym artykule, rozumiem teraz, jak unikać powszechnych oszustw i zapobiegać kradzieży tożsamości.
Pomógł mi zrozumieć niektóre pułapki i jak się przed nimi ustrzec.